Congres

In veel verouderde wijkwinkelcentra liggen kansen door ze op te knappen, er woningen bovenop te bouwen en beter te laten aansluiten aan de wijk. Goed getransformeerde wijkwinkelcentra doen het zelfs beter dan voor corona. En zijn succesvoller dan veel binnensteden.

Kansen van wijkwinkelcentra

Veel van de ruim 600 wijkwinkelcentra zijn gebouwd in de naoorlogse uitbreidingswijken van de jaren ’60 en ‘70. Ze waren destijds afgestemd op de veelal jonge gezinnen in het verzorgingsgebied. In die wijken treedt nu vergrijzing op. Goed getransformeerde wijkwinkelcentra spelen daarop in met nieuwe functies. Non-food is veranderd in meer gemakswinkels voor dagelijkse boodschappen, afhaalpunten, horeca, dienstverlening door zorgverleners, andere werkplekken, een buurthuis. Ze zijn geïntegreerd in het gebied als hart van de wijk. Een standaardoplossing is er niet; transformatie is overal maatwerk.

Trekkers in goed getransformeerde wijkwinkelcentra zijn supermarkten voor de dagelijkse boodschappen. Ook die innoveren met nieuwe concepten en strategieën. Met gevolgen voor de locaties en dus voor de transformatieopgaven. Daarom is het belangrijk om te weten hoe AH, Jumbo, Plus, Lidl de supermarkt van de toekomst zien.

Hoor deze middag over succesvolle en minder succesvolle transformaties. En wat er van geslaagde buitenlandse aanpak te leren is.

Doelgroep: vastgoedbeleggers, ontwikkelaars, bouwers, retailers, financiers, adviseurs, installateurs, vastgoedbeheerders.

Op 10 oktober zal Henk Vonk namens HevoFame spreken op het congres 'Kansen van wijkwinkels'.

Van der Valk Hotel, Prins Bernardstraat 75, Vianen

meer informatie over dit event

Hulp nodig of meer weten?

Neem dan contact op met:

Bel me terug