Als je in de huid van een bestuurder kruipt, besef je dat huisvesting maar een beperkt onderdeel is.
Mijn scope wordt breder als ik als strategisch adviseur in de huid kruip van de bestuurder en verder kijk dan alleen huisvesting. Dat komt mijn adviezen ten goede heb ik gemerkt.
Mijn specialisme is maatschappelijk vastgoed en in het bijzonder onderwijs. De drive daarbij is om écht impact te maken voor de gebruikers van een gebouw, het gebouw moet voor leerlingen en medewerkers het perfecte leer-/leef-/werkklimaat bieden. Naast duurzaamheid, functionaliteit en een goed binnenklimaat, moet de aandacht ook uitgaan naar sfeer en beleving. Ik ben ervan overtuigd dat een fijn en prettig gebouw een positieve invloed heeft op de activiteiten van de gebruiker.
Er zijn maar weinig partijen in de markt die de kennis hebben die we bij HEVO hebben.
Het voordeel en onze kracht is dat we binnen HEVO veel deskundigheid in eigen huis hebben, waardoor we multidisciplinaire teams kunnen vormen en complexe projecten kunnen aanpakken.
Het werken op strategisch niveau vind ik uitdagend en interessant; samen de voorwaarden creëren voor een optimaal eindresultaat. Ik herken ieders belangen, verbind de harde en zachte kant in het proces met elkaar en sla bruggen voor samenwerking.
Zeker zo inspirerend vind ik het om samen met gebruikers te komen tot een door hen gedroomd eindresultaat. Bijvoorbeeld door middel van Mijn School, een speciaal door ons ontwikkeld proces voor de ontwikkeling van een schoolgebouw, een reis voor leerling en team, gericht op inspiratie en beleving. Het is daarbij voor mij een sport om meer uit een project te halen dan er aanvankelijk met de beperkt beschikbare middelen mogelijk leek.
Publicaties van Wouter Houët
Datagebruik in onderwijsvastgoed
Datagebruik binnen scholen neemt toe. Door de data van het onderwijsgebouw goed te verzamelen en te analyseren (zoals licht, lucht en geluid te meten), is het gebouw efficiënter te maken.Coronacrisis; krijgen schoolgebouwen de aandacht die ze verdienen?
Goed onderwijs ontstaat niet vanwege een vastgoedobject, maar door de gepassioneerde docenten en ondersteunende medewerkers die het beste voor hebben met leerlingen op het funderend onderwijs.Gedroomd schoolgebouw voor KPO Kindcentrum De Stappen
De ontwikkeling van het kindcentrum was een proeftuin van begin tot eind en bood daarmee inspiratie voor het innovatieve concept ‘Mijn school’ dat door HEVO ontwikkeld wordt.Leerlingenaantallen versus verbouw of nieuwbouw school
Met ruimtebehoeftetools voor onderwijs kunnen schoolbesturen op basis van leerlingenaantallen het vereiste aantal vierkante meters berekenen. Dit is nodig bij bouwplannen waarbij de gemeente betrokken is.Tijd voor een Strategisch Huisvestingsplan!
De huisvesting van organisaties is veelal statisch, ‘door de jaren heen zo gegroeid’, langlopend en juist weinig flexibel. Is het niet eens tijd om dat te herzien?- ← Vorige
- 1
- 2
- 3 (huidige)
- 4
- Volgende →