# #

Herhuisvesting kantoor
Mobilis Apeldoorn

Lees meer
Locatie
Apeldoorn
Status
Gereed
Programma

Herhuisvesting kantoor

Kenmerkend

Flexibele werkomgeving die activiteitgerelateerd werken faciliteert

Opdrachtgever
Mobilis

Rol HEVO
Huisvestingsadvies, locatieonderzoek en Programma van Eisen, projectmanagement van initiatief tot aan ingebruikname, inkoop losse inrichting, coördinatie inhuizing en verhuizing

Brutovloeroppervlak
2.200 m² bvo

Start bouw
Mei 2020

Oplevering en ingebruikname
September 2020

Architect
Zenber Architecten

Bouwfysisch adviseur
LBP Sight

Bouwkundig aannemer
Koopmans

E- en W-installateur
Croonwolter&dros

Flexibele werkomgeving die activiteitgerelateerd werken faciliteert.

Begin september 2020 nam TBI-onderneming Mobilis afscheid van haar oude kantoor en verhuisde ze naar een nieuwe huisvesting aan de Fauststraat in Apeldoorn. Het voormalige kantoor aan de Landdrostlaan voldeed qua uitstraling en werkomgeving niet meer aan de eisen van Mobilis. 

# # # #

Fotografie: Chris van Koeverden

Herhuisvesting

Na een locatieonderzoek naar gebouwen in de omgeving Apeldoorn en een inpassingsstudie(*), werd besloten om naar het multi-tenant gebouw aan de Fauststraat te verhuizen. Het gebouw is prominent gelegen aan een  doorgaande weg, vlakbij de A50. De entree en het eet-werkcafé zijn door de gebouweigenaar gemoderniseerd. Mede hierdoor bevat het gebouw alle benodigde faciliteiten om een flexibele werkomgeving te kunnen faciliteren. Dit project is de tweede gerealiseerde herhuisvestingsopgave voor TBI in 2020, waarbij wij vanaf de initiatieffase betrokken zijn geweest. Eerder dat jaar is het regiokantoor Noord-West voor Croonwolter&dros opgeleverd aan de Paalbergweg in Amsterdam.

(*) Inpassen van nieuwe concepten in bestaande huisvesting kan een belangrijke stap zijn in de levensduurverlenging van een gebouw. Herbestemmen, levensduurverlenging en hergebruik van bestaande gebouwen is een belangrijke stap binnen het duurzaam inzetten van materialen en middelen. Inpassingsstudies laten zien wat de mogelijkheden van een gebouw zijn, tonen de haalbaarheid aan en kunnen de basis vormen van een kostencalculatie (bijvoorbeeld bij het vaststellen van een budget voor aanpassing of het stellen van prioriteiten bij het maken van afwegingen).

Een nieuwe, moderne werkomgeving

Het uitgangspunt was het creëren van een moderne, transparante én flexibele werkomgeving, waarbij medewerkers de mogelijkheid hebben om activiteitgerelateerd een type werkplek uit te kiezen. Zo is op de begane grond een vergadercentrum gerealiseerd met een open karakter, dat de mogelijkheid biedt om in verschillende samenstellingen te vergaderen. Middels de prominente houten trap kan de eerste verdieping betreden worden. De verdieping bestaat uit verschillende activiteitgerelateerde werkplekken, met een ruime ontmoetingsplek in het centrale hart. Ook deze verdieping wordt gekenmerkt door haar open karakter, welke gerealiseerd is door de toepassing van transparante wanden en het creëren van lange zichtlijnen.

Toegevoegde waarde HEVO

# # # # #

Fotografie: Chris van Koeverden

Meer weten over dit project?

Neem dan contact op met:

Bel me terug