#

Croonwolter&dros Amsterdam

Lees meer
Locatie
Amsterdam
Status
Gereed
Programma

Revitalisering kantoor / herhuisvesting

Kenmerkend

Inspirerende werkomgeving met flexibele inrichting; op toplocatie

Opdrachtgever
Croonwolter&dros

Rol HEVO
Locatieonderzoek, begeleiding visieontwikkeling flexibel werken, architectenselectie en selectie overige adviseurs, Programma van Eisen, ontwerp- en bouwmanagement, directievoering, inkoop nieuw meubilair en begeleiding inhuizing, inkoop verhuisbedrijf en begeleiding verhuizing, inkoop overige losse inrichting

Brutovloeroppervlak (bvo)
4.500 m²

Start ontwerpfase
Maart 2019 

Start bouwfase
December 2019 

Oplevering en ingebruikname
Juni 2020 

Architect
Zenber Architecten 

Bouwfysisch adviseur
LBP Sight 

Constructeur
Van Rossum 

Bouwkundig aannemer
J.P. van Eesteren 

E- en W-installateur
Croonwolter&dros

Traditioneel kantoor getransformeerd naar een uiterst duurzaam en slim kantoor.

Medio 2020 is het volledig gerevitaliseerde kantoorgebouw aan de Paalbergweg 2-4 in gebruik genomen door Croonwolter&dros Amsterdam. Het kantoor is gelegen op een zichtlocatie aan de A9 in Amsterdam Zuid-Oost en gaat fungeren als het regiokantoor Noord-West. Het kantoor huisvest de afdelingen Utiliteit Regio Noord-West, Industrie Regio Noord-West en TAI van Croonwolter&dros die eerder opereerden vanuit drie aparte locaties in Amsterdam Zuid-Oost.

Dit project is de tweede herhuisvestingsopgave binnen het in 2015 opgestelde strategisch huisvestingsplan voor de totale huisvesting van Croonwolter&dros. Eerder waren wij betroken bij de grootschalige herhuisvesting binnen de regio Rotterdam naar het kantoorgebouw MM25

Herhuisvesting: drie locaties samengevoegd in één kantoor

De wens bestond om de diverse locaties van Croonwolter&dros in Amsterdam te herhuisvesten in één gebouw. Deze wens kwam niet alleen voort uit efficiëntie en kostenbesparing, maar ook vanwege een verbeterde geografische ligging (zichtlocatie en bereikbaarheid per openbaar vervoer) en het bevorderen van de synergie en samenwerking tussen de verschillende afdelingen; de principes van Office2Flow sloten hier naadloos op aan. Uiteindelijk zijn drie verschillende locaties samengevoegd in het kantoorgebouw. Hierbij is een traditioneel kantoor getransformeerd tot een uiterst duurzaam en slim kantoor. 

Moderne en inspirerende werkomgeving

In het vernieuwde kantoorgebouw is een moderne, comfortabele en inspirerende werkomgeving gecreëerd. De werkomgeving heeft een open en transparant karakter en een flexibele inrichting, waardoor het gebouw geïntegreerd is met de werkwijze en wensen van de organisatie. Elke verdieping is opgedeeld in ‘werkvlekken’ waarbinnen elke medewerker activiteitgerelateerd het type werkplek kan kiezen dat bij zijn/haar werkzaamheden past. De inrichting is verder gericht op 'ontmoeting' en kennisoverdracht en heeft een warme en herkenbare uitstraling, waarbij veel groen in het ontwerp is toegepast.

Uit een analyse van de reeds gerealiseerde werkomgeving in het nieuwe hoofdkantoor van Croonwolter&dros in Rotterdam zijn leer- en verbeterpunten gedestilleerd en verwerkt in de werk­omgeving aan de Paalbergweg. Hierdoor sluit deze nog beter aan bij de wensen en werkwijze van de organisatie. De flexibele en toekomstbestendige werkomgeving presteert nog beter en kan zich aanpassen aan de gebruikerswensen. 

Van initiatief tot ingebruikname

Wij zijn bij alle fasen in het totale project betrokken geweest; tijdens de initiatieffase bij de haalbaarheidsstudies en het locatieonderzoek. Na de keuze voor de locatie hebben wij het Programma van Eisen opgesteld en het integraal projectmanagement tot en met de oplevering uitgevoerd. Tevens waren wij verantwoordelijk voor de coördinatie van de inhuizing van de losse inrichting en verhuizing van de drie locaties naar de Paalbergweg.

# # # # # #

Meer weten over dit project?

Neem dan contact op met:

Bel me terug